maanantai 11. kesäkuuta 2012

oman blogin luonteesta

Olen lueskellut erilaisia blogeja viikonlopun aikana ja olen alkanut ajattelemaan tämän blogin funktiota. Alkuun tämä toimi foorumina jonka kautta jaoin käsityöjuttuja tietyille kavereille. Seuraavaksi blogi toimi kommunikaatiovälineenä opiskeluvaihtovuoteni aikana. Silloin kirjoitin tekstejä pääasiallisesti sukulaisille ja kavereille. Nyt suomeutuneena blogi on hakenut muotoaan. Edelleen ajatuksena on kirjoittaa asioista jotka kiinnostaa eli tarkoituksena on jakaa asioita tutuille ja ehkä muutamalla tuntemattomallekin.

Muiden blogeissa olen huomannut, että tykkään erityisesti sellaisista blogeista jotka joko keskittyy johonkin tiettyyn teemaan, esimerkiksi kosmetiikkaan, tai kertoo mielekkäällä ja omaleimaisella tavalla laajemmin elämästä. Oma mielenkiintoni ja harrastamiseni jakaantuu varsin laajalle alueelle, joten en usko että blogia tulisi päivitettyä jos rajaisin sen vaan esimerkiksi käsitöihin tai kokkaamiseen. En myöskään koe, että olisin tarpeeksi asiantunteva kirjoittamaan vaan yhdestä aiheesta niin, että siitä voisi hyötyä joku muukin. Eli siis sekamelskameiningeillä jatketaan.

Olen kuitenkin ajatellut laajentaa aiheita jonkin verran. Ehkä lisätä vähän reseptejä tai ruokakuvia. Ehkä voisin myös kirjoitella joitan omakohtaisia kokemuksia ihonhoitojutuista. Aina aika ajoin teen nettitutkimusta ruusufinnistä ja siitä ei tunnu löytyvän sellaisia tekstejä mitä haluaisin lukea, joten ajattelin, että voisin kirjoitella omista kokemuksistani tänne, jospa niistä joku hyötyisi.

1 kommentti:

  1. Moikka, tuttu tyttöhän se täältä löytyikin :)

    Kyllä minä meinaan pysyä Vuodatuksessa jos se vaan alkaa toimimaan. Olen siis niin tumpelo tietsikan käytössä. Ja tartten aina alkuun lasteni apua !

    Kerro äidillesi terkkuja ja mukavaa kesää teille kaikille !

    VastaaPoista